Business

Forbind Med Influencers I Din Niche – 5 Tips

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Ønsker du at forbinde med influencers i din niche?

De fleste bloggere gør. Men mange af dem gør det dog  på den forkerte måde.

At skabe relationer med influencers er noget, du virkelig gerne vil have styr på. Bliver det gjort på den rigtige måde, er det en af ​​de bedste måder at dyrke dit publikum og brand på. Og forhåbentlig vil du ende med nogle nye venner også.

Men hvis du nærmer dig influencer på den forkerte måde, får du ikke de resultater, du ønsker. Faktisk kan du endda skade din blog og dit brand.

Før jeg graver ind i specifikke tips til at forbinde med influencers, lad os få klar over, hvad man ikke skal gøre. Hvis du vil vide mere om influencers, kan du her læse om hvad er en influencer.

Den forkerte måde at nærme indflydelse på

At lære nye influencer at kende er aldrig ved at bruge et ‘system’ eller en ‘formel’ til at skabe forbindelsen.

Værktøjer er tilgængelige, som giver dig mulighed for at opsætte en sekvens af e-mails til influencer, som derefter udløses automatisk, afhængigt af om influencen åbner dine e-mails eller ej. Og selvfølgelig lover de alle at spare tid eller give dig gode resultater.

Hvis din egen blog er rimelig stor, kan du godt have været i den modtagende ende af nogle af dem selv. Jeg får ti eller så af disse hver dag – og nogle influencere, jeg har talt med får mere end 100 om dagen.

Brug ikke disse værktøjer. De koster ofte meget, og influencers på alle niveauer vil have set disse “spam” e-mails fra disse værktøjer gang på gang (ofte med deres navn forkert eller udeladt). Derfor er reaktionen på sådanne mails, ikke noget du ønsker for din blog eller brand.

Der er ingen præmier for at gætte hvad der sker med disse e-mails. De er normalt ignoreret og slettet. Og jeg er sikker på, at du kan forstå hvorfor.

Det triste er, at de fleste mennesker, der bruger disse dyre værktøjer til at sende deres e-mails, har gode hensigter. De er gode mennesker. Men de kan potentielt skade deres eget mærke.

Så lad mig dele nogle tips til at nå ud til influencer, der vil give dig meget bedre resultater.

Tip #1: Bliv ikke vred, hvis de ikke reagerer

Selv hvis du gør alt rigtigt, vil nogle influencere stadig ikke svare. Som du kan forestille dig, får de mange henvendelser og har mange interaktioner hver dag. De kan have hundredtusinder (eller endda millioner) af sociale medier forbindelser, hvilket betyder, at de ikke kan reagere på alt og alle.

Lad ikke det slå dig ud af kurs. Gør henvendelse alligevel, og prøv at opbygge et forhold. Bare sørg for at have realistiske forventninger, og vær ikke ked af det, hvis nogen ikke skriver tilbage til dig. (Aldrig angribe dem eller hæng dem ud på sociale medier for ikke at svare. Det er en hurtig måde at dræbe enhver chance for et forhold.)

Tip #2: Vær ikke en Stalker

Alt, hvad jeg deler i dette indlæg handler om at være nyttigt: at hjælpe influencere med at opnå det, de ønsker, og leder efter en win-win-situation. Så vær begejstret når du rækker ud til dem du gerne vil, men overtræd ikke grænsen.

Dette er især vigtigt, når det kommer til offline interaktion. For eksempel kan man sende en gave, da det kan være en dejlig og velkommen gestus. Men vælg ikke noget dyrt, for personligt eller potentielt stødende, som kan blive tolket forkert.

En filmstjerne jeg fulgte nævnte, at de startede en blog, så jeg sendte dem en kopi af min bog. De værdsat virkelig, at jeg bemærkede, at de startede en blog, da de fleste andre ikke havde det.

Tip #3: Vær en værd at kende

Når du når ud til nogen, er chancerne for at de vil grave i, hvem du er, før de svarer ret store. De kan tjekke din blog eller se på dine sociale medier konti. Måske endda de kan høre nogle af deres andre bekendte om de kender til dig eller har hørt om dig.

Du vil have din online tilstedeværelse til at vise, at du er ægte og troværdig. Fremvis din ekspertise, hvis det er muligt. Men selvom du ikke har nogen ekspertise eller mange tilhængere eller læsere endnu, er der stadig meget, du kan gøre.

Eksempel: klager du hele tiden på twitter? Eller snakker du om emner, som influencers i din niche, vil være interesseret i? Selvom du ikke har mange tilhængere endnu, tweet som om du gør det. Det samme gælder for din blog eller hjemmeside. Sørg for, at det ser rimeligt professionelt og komplet ud.

Tip #4: Find ud af, hvor du bedst kan kontakte dem

Nogle influencere vil fortælle dig den bedste måde at komme i kontakt med dem på deres kontakt side. Men med andre kan du blive nødt til at gøre lidt mere detektivarbejde.

For eksempel kan de have masser af sociale medier konti, men kun en eller to de aktivt bruger. Jeg har mange sociale medier konti, men der er nogle jeg ikke bruger meget (såsom Instagram). Nogle interagerer mere på Facebook, og det er derfor et godt sted at oprette forbindelse til nogle. Andre bruger kun twitter, Pinterest eller noget helt fjerde. Det er værd at se på deres konti og se, hvor de plejer at være lydhør.

Tip #5: Hjælp til at skabe engagement med deres indhold

De fleste online influencers ønsker engagement, der fører til en form for konvertering, som f.eks. en læser, der køber et produkt fra dem. De fleste af dem skaber også aktivt indhold.

Du kan hjælpe dem med at få det engagement, de er efter. For eksempel, hvis de skriver blogindlæg eller publicerer videoer, kan du kommentere dem. Må ikke bare sige “Nice post”. Vær konstruktiv og tilføj noget til, hvad de har gjort. Hvis de har stillet et bestemt spørgsmål, skal du svare på det.

Author

Write A Comment